vertalen kortademig

Hulp bieden aan wie geen hulp krijg, t als het gaat om voedsel of onderdak etc.
Dat het zal geschieden is helder geworden en zeker, maar dat geldt niet voor het tijdstip.
Het Griekse woord dat in vers 13 en 14 voor uitwijken wordt gebruikt is typisch voor Matteüs (vgl.
Sammeln bedeutet, dass noch weitere.2e zondag na Epifanie rooster stelt voor: Jesaja 62: 1-5; Johannes 2: 1-11 In sommige diensten zal er een link gelegd worden, neem ik aan, naar de week van gebed voor de eenheid der christenen, die dan begint.21-20, de gehele situatie te betrekken op de voorvallen die na 70 na Christus hebben plaats gevonden.Hij heeft in zijn blijde boodschap een duidelijke opzet.Als de overpriesters en schriftgeleerden op het punt staan Jezus te veroordelen, steekt Nikodemus daar een stokje voor.'Jesus the musical' wordt de norm, lijkt het wel.Er wordt hier geen verband beschreven met de intocht, maar met de profetische traditie (Amos, Jesaja, Jeremia).Maar op grond van welke beschuldiging?Het geloof is uit het horen, zeggen we weleens.(Marinus van den Berg).Je kunt niet bevriend zijn met een ander, als je niet bevriend bent met kunt niet trouw zijn aan een ander, als je niet trouw blijft aan jezelf. .Van Hanna wordt vermeld dat zij profetes is, van Simeon wordt dit niet met zoveel woorden gezegd, maar zijn loflied laat zien dat hij zeker over profetische gaven beschikte.
Zag wat de vrouw deed.




(2.11) De bedienden : (In de Griekse tekst staat niet bedienden of slaven maar: diakonos, zij die dienstbaar zijn en Jezus volgen 12,26).Dit als een afspiegeling van de liefde en gerechtigheid van God naar andere mensen, Jezus is daarin voorgegaan.Dit doet denken aan verschillende teksten uit het eerste /oude testament, kortingscode bijenkorf september 2018 waar God de bruidegom is en Sion/ Israël de bruid.Met het oog op de verzen die volgen op het hier besprokene, die gaan over het openen van de ogen is het goed om de woorden van Nineham in gedachten te houden.307) Héleen Broekema (TWG) 3e zondag van de herfst Israëlzondag We hebben in onze gemeente besloten niet aan sluiten bij het thema van de landelijke campagne, maar te kiezen voor een eigen thema.Dit hormoon is onmisbaar voor de groei van een ongeboren kindje; zonder hCG kan een zwangerschap geen standhouden.
Muren en hekken zijn opgetrokken voor illegalen, vluchtelingen en om volken van elkaar scheiden.
Doordat verantwoordelijken hun verantwoordelijkheid niet nemen, of wegkijken, schouders ophalen, en dat met fraaie woorden rechtvaardigen, lijken veranderingen onhaalbaar.




[L_RANDNUM-10-999]